Vilkår og betingelser

TASSIMO - HOME DELIVERY SERVICE – VILKÅR OG BETINGELSER FOR DANMARK

Du bedes gennemgå disse vilkår og betingelser omhyggeligt, inden du bestiller produkter hos os. Når du bestiller produkter hos os, accepterer du disse vilkår og betingelser.

1. Indledning

1.1 TASSIMO Home Delivery Service, Danmark, tilbydes af Koninklijke Douwe Egberts B.V, med adressen OOsterdoksstraat 80, 1011 DK Amsterdam, The Netherlands, i overensstemmelse med disse vilkår og betingelser. Udtryk som "vi", "os", "vores" og lignende skal opfattes som henvisninger til Koninklijke Douwe Egberts B.V. Vores CVR-nummer er: DK 12647654.

1.2 Udtryk som "dig", "din(e)", "dit" og lignende i disse vilkår og betingelser skal forstås som henvisninger til den person eller virksomhed, der bestiller produkter hos os i overensstemmelse med disse vilkår og betingelser.

1.3 TASSIMO Home Delivery Service sælger de TASSIMO-maskiner, T DISCs og andre drikkevarer-relaterede og TASSIMO-relaterede genstande ("produkter"), der til enhver tid fremgår af vores hjemmeside www.tassimo.dk ("vores danske hjemmeside").

1.4 Du kan bestille produkter til levering i Danmark på vores danske hjemmeside eller pr. telefon. Din bestilling er omfattet af disse vilkår og betingelser, uanset hvilken bestillingsmetode du vælger. Dette er en hjemmeside, hvor privatpersoner kan købe vores produkter. Virksomheder, der bestiller varer, kan ikke opkræve afgifter eller lignende hos os.

1.5 Ved telefonisk bestilling af produkter hos TASSIMO Home Delivery Service, skal du ringe til TASSIMO Servicetelefon 80 88 35 21* (kun Danmark) *Opkald fra mobiltelefoner kan være underlagt et gebyr. TASSIMO Servicetelefon tager imod telefoniske bestillinger mandage til fredage mellem kl. 09:00 og 18:00. TASSIMO Servicetelefon er et frikaldsnummer/et nummer med lav opkaldsafgift. Ved opkald fra en mobiltelefon kan din netværksoperatør opkræve opkaldsafgift.

2. Vilkår og betingelser

2.1 Disse vilkår og betingelser begrænser ikke dine beskyttelsespræceptive rettigheder efter loven.

2.2 Den måde, hvorpå vi behandler og beskytter dine data, er beskrevet både i disse vilkår og betingelser og databeskyttelsespolitikken på vores hjemmeside. Du kan se vores databeskyttelsespolitik ved at klikke her

3. Priser

3.1 Alle priser er inkl. moms. Alle priser er alene opgivet i danske kroner (kr).

3.2 Det samlede beløb for din bestilling, inkl. moms og leveringsomkostninger, fremgår af ordrebekræftelsesskærmbilledet. Den opgivne pris er det beløb i danske kroner, som du skal betale. Hvis du bestiller telefonisk, vil den, der modtager din bestilling, oplyse beløbet.

3.3 Da TASSIMO Home Delivery Service tilbydes og styres Koninklijke Douwe Egberts B.V vil enhver betaling for en onlinebestilling resultere i en international transaktion som vil blive opkrævet af din bank med eventuelle gebyrer.

3.4 Den krævede minimumsordre er på 250 kr. De 250 kr. gælder kun prisen på de købte varer, ikke leverings- og fragtomkostninger.

3.5 Priserne for produkterne og vores leveringsgebyrer er som oplyst på vores danske hjemmeside i forbindelse med bestillingen (med forbehold for evt. justering som følge af fejl).

3.6 Vores produktpriser og leveringsgebyrer kan til enhver tid ændres. Hvis der sker ændringer i produktpriser og leveringsgebyrer, efter at vi har sendt en Afsendelsesbekræftelse til dig, vil dette ikke påvirke en evt. bestilling, som du allerede har foretaget. Afsendelsesbekræftelsen er beskrevet mere udførligt i pkt. 5.1 nedenfor.

3.7 Der er et stort antal produkter på vores danske hjemmeside og derfor kan det forekomme – trods vores bestræbelser på at forhindre dette – at der er angivet forkerte priser ved nogle af produkterne på hjemmesiden. Vi kontrollerer normalt priserne som led i vores afsendelsesprocedure, således at vi, hvis den korrekte pris for et produkt er lavere end den anførte pris, opkræver det lavere beløb, når vi sender produktet til dig. Hvis den korrekte pris for et produkt er højere end den pris, der er anført på vores danske hjemmeside, vil vi normalt kontakte dig, inden vi afsender produktet, eller vi vil afvise din bestilling og informere dig herom.

3.8 Vi er ikke forpligtet til at levere et produkt til dig til en ukorrekt (lavere) pris, heller ikke selvom vi måtte have sendt en Afsendelsesbekræftelse til dig (jf. pkt. 5.1 nedenfor), hvis det er åbenbart, at den forkerte pris er en fejl, og den med rimelighed ville kunne opfattes af dig som værende en fejl.

4. Bestilling & betaling

4.1 Du kan bestille vores produkter på to måder:

4.1.1 Online på vores danske hjemmeside www.tassimo.dk.

4.1.2 Telefonisk på vores TASSIMO Servicetelefon 80 88 35 21* (kun Danmark). *Opkald fra mobiltelefoner kan være underlagt et gebyr

4.2 Bemærk venligst, at vi kun accepterer rabatkuponer, der er udstedt via TASSIMO Home Delivery Service.

4.3 Vi vil gøre vores yderste for at levere samtlige de produkter, du bestiller. Hvis et produkt mod forventning ikke er på lager på det pågældende tidspunkt, underretter vi dig herom og venter med at effektuere din bestilling, indtil produktet/produkterne igen er på lager. Vi leverer ikke nogen del af din ordre, før alle de varer, du har bestilt, er på lager og kan leveres til dig. Dette vil kunne påvirke den normale leveringstid.

4.4 Selvom vi gør vores yderste for at sikre, at alle de varer, der vises i vores online produktkatalog, er på lager, kan vi ikke garantere, at varerne er til rådighed. Vores telefonservice og denne elektroniske publikation udgør ikke et tilbud om salg, der kan accepteres ved din gennemførelse af en bestilling.

4.5 Ved bestilling online sender vi, efter at have modtaget din bestilling, automatisk en e-mail til dig, der bekræfter vores modtagelse af din bestilling ("Bekræftelsesmail"). Bekræftelsesmailen sendes til den e-mailadresse, du har oplyst i forbindelse med din bestilling, og er ikke en garanti for, at varen er på lager, eller at tilbuddet er accepteret.

4.6 Ved telefonisk bestilling modtager du efter bestillingen et unikt ordrenummer ("Unikt Ordrenummer"). Dette bedes du oplyse ved evt. henvendelser til os.

4.7 For at sikre omgående behandling af din ordre kræves det, at du afgiver fuldstændige og korrekte adresseoplysninger, herunder et postnummer, et telefonnummer, hvorpå du kan kontaktes i dagtimerne, og din e-mail-adresse (hvis du har en sådan). Hvis du har et registreringskort, bedes du endvidere oplyse dit TASSIMO Unikke Kundenummer, der er trykt på kortets forside.

Den faktureringsadresse, som du opgiver til os, skal være den samme som den faktureringsadresse, der er opgivet til og registreret hos dit kreditkort-/betalingskortselskab eller en anden betalingsserviceudbyder, da denne adresse bruges til at validere din bestilling. Hvis der ikke gives korrekte oplysninger, kan din bestilling blive forsinket, indtil vi har modtaget de korrekte oplysninger.

4.8 Din ordre kan kun behandles, såfremt vi har modtaget alle betalingsoplysninger.

4.9 Vi bruger en tredjepartsudbyder af betalingsservice (betalingsserviceudbyder) til at behandle og gennemføre betalinger. Ved bestilling på vores danske hjemmeside består det sidste led i proceduren i, at ordren overføres til vores betalingsserviceudbyders hjemmeside med henblik på betaling. Du kan vælge at betale med en af de betalingsmetoder, der er anført på vores betalingsserviceudbyders hjemmeside, når din bestilling er overført til dennes hjemmeside med henblik på betaling. Ved telefonisk bestilling via vores TASSIMO Servicetelefon vil den, der behandler din ordre, informere dig om de betalingsmetoder du kan vælge imellem og tage imod dine oplysninger. Din betaling vil stadig blive behandlet via vores betalingsserviceudbyder.

4.10 Dine betalingsoplysninger gemmes, når du gennemfører din bestilling, men betalingen trækkes ikke før vi afsender din ordre. I visse særlige tilfælde kan ordreafsendelsen dog blive forsinket på grund af uforudsete omstændigheder. Såfremt dette sker, og afhængig af den valgte betalingsmetode, trækkes betalingen 3-7 dage efter, du har afgivet ordren. Det, at vi tager imod dine betalingsoplysninger, udgør ikke vores accept af din bestilling eller forpligter os på anden vis til at indgå en aftale med dig. Pkt. 5 i disse vilkår regulerer, hvordan og hvornår der er indgået en bindende aftale mellem dig og os vedrørende en ordre.

4.11 Hvis der opstår problemer i forbindelse med din ordre eller betaling, bedes du ringe til TASSIMO Servicetelefon. Telefonnummeret til TASSIMO Servicetelefon er anført i pkt. 1.5 i disse vilkår og betingelser.

4.12 Alle bestillinger kontrolleres hos den relevante betalingsudbyder inden afsendelse af varerne, og du bedes derfor sikre, at de afgivne oplysninger er korrekte. Vi påtager os intet ansvar for evt. tilbageholdelse af en bestilling som følge af, at der er afgivet ukorrekte eller ugyldige betalingsoplysninger.

4.13 Alle undersøgelser vedrørende sporing af ordrer igangsættes snarest muligt. Du bedes rette evt. spørgsmål til vores TASSIMO Servicetelefon. Du skal opgive dit Unikke Ordrenummer ved telefonisk bestilling eller dit postnummer ved bestilling på vores danske hjemmeside. Telefonnummeret til TASSIMO Servicetelefon er anført i pkt. 1.5 i disse vilkår og betingelser.

5. Hvordan der indgås en aftale mellem dig og os

5.1 Ved brug af vores danske hjemmeside:

5.1.1 Når du har bestilt et eller flere produkter på vores danske hjemmeside, vil du modtage en Bekræftelsesmail. Dette er ikke ensbetydende med, at din bestilling er blevet accepteret. Din bestilling udgør et tilbud til os om køb af det eller de produkt(er), du har bestilt. Alle bestillinger skal accepteres af os.

5.1.2 Bestillinger accepteres alene ved afsendelse af det eller de bestilte produkt(er). Vi bekræfter vores accept ved at sende dig en e-mail som bekræftelse på, at ordren er afsendt ("Afsendelsesbekræftelse").

5.1.3 Aftalen indgås, når vi sender Afsendelsesbekræftelsen til dig, medmindre vi meddeler dig, at vi ikke kan acceptere din bestilling, eller du har annulleret bestillingen.

5.2 Ved brug af vores telefoniske TASSIMO Servicetelefon:

5.2.1 Ved bestilling via vores danske TASSIMO Servicetelefon tager en af vores medarbejdere imod dine oplysninger om bestilling og betaling og oplyser den forventede leveringsdato. Dette er ikke ensbetydende med, at din bestilling er blevet accepteret. Din bestilling udgør et tilbud til os om køb af det eller de produkt(er), du har bestilt. Alle bestillinger skal accepteres af os.

5.2.2 Bestillinger accepteres alene ved afsendelse af det eller de bestilte produkt(er). Vi bekræfter vores accept over for dig ved at sende en bekræftelsesmeddelelse til dig sammen med din ordre.

5.2.3 Aftalens indgås, når produktet/produkterne leveres til dig, medmindre vi meddeler dig, at vi ikke kan acceptere din bestilling, eller du har annulleret den.

6. Levering

6.1 Under normale omstændigheder leveres din ordre senest på den leveringsdato, der er angivet i Afsendelsesbekræftelsen, eller, såfremt der ikke er angivet nogen leveringsdato, senest 30 dage fra datoen for Afsendelsesbekræftelsen, medmindre der foreligger ekstraordinære omstændigheder. Hvis vi forventer, at levering vil blive forsinket, vil vi forsøge at kontakte dig.

6.2 Vi kan levere så mange produkter, som du ønsker - op til 25 kg - for samme leveringsgebyr.

6.3 Desværre kan vi ikke tage imod bestillinger, der skal leveres til en adresse, der indeholder et postboksnummer, eller fra personer hvis adresse indeholder et postboksnummer. Der kan tillige være andre typer adresser, som vi ikke er i stand til at levere til.

6.4 Forudsat at vilkåret i pkt. 6.1 ovenfor er opfyldt, sker levering til den adresse, du har opgivet. Du overtager risikoen for produkterne med virkning fra leveringstidspunktet. Hvis du har opgivet en firmaadresse, anses levering for at være sket til rette modtager ved levering til receptionen på firmaadressen. Hvis du har valgt ekspreslevering, skal du kvittere for modtagelsen. I modsat fald kan produkterne ikke leveres.

6.5 Standardlevering i Danmark:

Leveringssted Leveringsgebyr Forventet leveringstid fra ordremodtagelse til levering
Danmark 50 kr. 4 Arbejdsdage


En "Arbejdsdag" skal forstås som alle dage bortset fra lørdage, søndage og helligdage.

6.6 Leveringsgebyret på 50 kr. vil ikke blive opkrævet ved ordrer med en værdi på 400 kr. eller mere for en enkelt levering op til en maksimumvægt pr. levering som nærmere beskrevet i pkt. 6.2 ovenfor. Der leveres ikke på lørdage, søndage og helligdage.

6.7 Varer kan desværre ikke returneres portofrit, medmindre det returnerede produkt er behæftet med en fejl eller mangel.

7. Ordreafbestilling/politik for returnering

7.1 Du har den juridiske ret til at afbestille din ordre til enhver tid uden grund i henhold til afsnit 7.2, 7.3 og 7.4 herunder, inden for den tidsramme, der er angivet i tabellen herunder, forudsat at de varer du har bestilt ikke er fordærvelige. Hver sag starter dagen efter levering:

Ordremetode. Afbestillingsperiode

Online ved at bruge vores danske website: 14 arbejdsdage

Ved telefon til den danske forbrugerservice: 14 arbejdsdage
En "arbejdsdag" gælder alle hverdage (dvs. ikke lørdag, søndag eller offentlig helligdag i Danmark).14-dags perioden starter den dato beskeden om afbestillingen er modtaget. En sådan periode kan aldrig begynde, før du har fået produkterne leveret til dig.

7.2 For at afbestille en ordre skal du:

7.2.1 Vælge en af de følgende muligheder:

7.2.1.1. Kontakt den danske Forbrugerservice. Nummeret på Forbrugerservice findes i afsnit 1.5 i disse vilkår og betingelser.

7.2.1.2. Send os en e-mail til følgende adresse [Consumerservice.DK@jdecoffee.com]

7.2.1.3.Udfyld den følgende [afbestillingsform] ** og send den til følgende e-mailadresse[Consumerservice.DK@jdecoffee.com]

Efter at du har kontaktet os gennem en af de ovennævnte muligheder, vil du modtage en e-mail fra os med bekræftelse på, at vi har modtaget afbestillingsmeddelelsen.

7.2.2 Returnér produkterne til os uden unødig forsinkelse og aldrig senere end 14 dage fra den dag du kontaktede os med dit ønske om at annullere kontrakten. Du kan returnere produkterne til adressen, du fik i e-mailen, hvor vi bekræftede dit ønske om at annullere kontrakten. Læg venligst en kopi af din leveringsseddel i din returpakke og behold din kvittering eller din postkvittering.

7.2.3 Returnér produkterne til os i den samme tilstand, som du modtog dem og for egen regning og risiko, senest 14 kalender fra den dag du kontaktede os med dit ønske om at annullere kontrakten. På din opfordring og for at gøre det lettere for dig, vil TASSIMO Servicetelefon give dig et returmærkat for at gøre forsendelsesprocessen nemmere, og for at minimere de returomkostninger du vil få. Omkostningerne ved returforsendelse vil blive fratrukket det beløb du får refunderet for varerne. Vi vil informere dig om, at den returomkostning der fratrækkes for forsendelsen vil være det samme beløb som den normale fragtomkostning når du bestiller.

7.2.4 Pas på produkterne, mens de er i din varetægt, da du har det retmæssige ansvar for at gøre dette.

7.3 Hvis du bruger din ret til at afbestille, i henhold til afsnit 7.1 og 7.2:

7.3.1 Vil du modtage en fuld refundering af den pris, du betalte for produkterne inklusiv leveringsomkostningerne for produkterne (med mindre produktet, der returneres, er defekt, skal returomkostningerne betales af dig); og

7.3.2 Vi vil returnere dine penge til dig ved at rekreditere dem i forhold til den betalingsmetode, du valgte, da du betalte for dem, uden unødig forsinkelse og altid inden for 14 dage fra den dag, vi modtag dit ønske om at annullere kontrakten. Refundering vil blive udstedt i danske kroner.

7.3.3 Vi er ikke ansvarlige for valutaudsving mellem danske kroner og andre møntenheder, og forudsat at vi har refunderet det samme beløb i danske kroner, som vi tog for produkterne, da du bestilte dem, vil dette udgøre en fuld refundering af købsprisen.

7.4 Vi kan ikke acceptere afbestillinger eller returneringer af indkøb, som har været brugt eller åbnet, med mindre produktet er defekt.

8. Personoplysninger og sikkerhed

8.1 Vi anvender en betalingsserviceudbyder til at behandle og gennemføre betalinger for bestillinger af produkter på vores danske hjemmeside eller via TASSIMO Servicetelefon.

8.2 Hvis du bestiller på vores danske hjemmeside, er sidste led i bestillingsproceduren, at der videregives oplysninger om din bestilling til vores betalingsserviceudbyder. Dette vil fremgå tydeligt af de oplysninger, der gives til dig i din browser i forbindelse med bestillingen. Betalingsserviceudbyderen vil bede dig om at vælge en af betalingsmetoderne og indtaste relevante oplysninger for den pågældende metode (hvis du f.eks. betaler med kreditkort, kan dette omfatte oplysning om navn og adresse, kreditkortnummer, kortets udløbsdato og kontrolcifrene på kortets bagside).

8.3 Ved at bruge betalingsserviceudbyderens hjemmeside til at indtaste dine betalingsoplysninger anerkender du, at du bruger en tredjeparts hjemmeside og accepterer at gøre dette i overensstemmelse med de vilkår og betingelser, der gælder for den pågældende hjemmeside. Denne accept er en betingelse for bestilling af produkter på enten vores danske hjemmeside eller via vores TASSIMO Servicetelefon.

8.4 Den pågældende betalingsserviceudbyder formidler betaling fra dig til os med den metode, du vælger ved bestillingen. Både betalingsserviceudbyderen og vi indsamler personoplysninger om dig, når du afgiver en bestilling. Vi bruger disse personoplysninger for at kunne effektuere din ordre og opfylde en aftale, der evt. måtte opstå mellem os som følge af din bestilling. Når du afgiver en bestilling, giver du dit samtykke til, at både betalingsserviceudbyderen og vi bruger dine personoplysninger til disse formål. Denne brug af personoplysninger sker i tillæg til enhver anden brug af dine personoplysninger som beskrevet på siden Databeskyttelsespolitik på vores websted. Du kan se vores databeskyttelsespolitik ved at klikke her.

8.5 For at sikre at den valgte betalingsmetode ikke anvendes uden dit samtykke, kan vi og/eller betalingsserviceudbyderen kontrollere navn, adresse og andre personoplysninger, som du har givet ved bestillingen ved at sammenholde disse oplysninger med relevante tredjepartsdatabaser. Ved at acceptere disse vilkår og betingelser giver du dit samtykke til, at vi foretager en sådan kontrol.

8.6 Vi opbevarer visse oplysninger om din ordre, der omfatter nogle af dine personoplysninger, i en rimelig periode efter ordren. Endvidere opbevarer vores betalingsserviceudbyder visse oplysninger om din ordre, der omfatter nogle af dine personoplysninger, i en rimelig periode efter ordren. Dette er nødvendigt, for at vi kan afklare evt. spørgsmål, problemer, annulleringer eller tilbagebetalinger.

8.7 Vi behandler alle de data, som du har givet til os som led i bestillingen, på sikker vis og i overensstemmelse med persondataloven.

8.8 Vores bestillings- og betalingsprocedure er digitalt krypteret ved brug af SSL-teknologi til overførsel af dine data til vores sikre server. SSL er branchestandarden for sikker onlinebetaling. Denne sikrer en høj grad af beskyttelse mod ulovlige transaktioner for dig og for os og vores betalingsserviceudbyder. Vi videregiver oplysninger om din ordre til vores betalingsserviceudbyder ved brug af sikker SSL-teknologi.

8.9 Har du spørgsmål vedrørende sikkerhed, bedes du kontakte vores TASSIMO Servicetelefon.

9. Kundeservice

9.1 Det er vores mål at yde dig den bedste service. Har du bemærkninger til eller problemer med TASSIMO Home Delivery Service, bedes du i første omgang kontakte:

Pr. telefon: TASSIMO Servicetelefon 80 88 35 21* (kun Danmark)
*Opkald fra mobiltelefoner kan være underlagt et gebyr

9.2 Vi tilstræber at behandle alle henvendelser inden for tre arbejdsdage og klager inden for fem Arbejdsdage. En "Arbejdsdag" skal forstås som alle dage (bortset fra lørdage, søndage og helligdage).

10. Generelt

10.1 Vi forbeholder os ret til at supplere og ændre disse vilkår og betingelser til enhver tid uanset årsag. Det er dit ansvar som kunde at gennemse vilkårene og betingelserne, hver gang du anvender TASSIMO Home Delivery Service, uanset om dette sker online ved brug af vores danske hjemmeside eller telefonisk ved brug af vores TASSIMO Servicetelefon.

10.2 Vi forbeholder os endvidere ret til at ændre, begrænse eller afbryde adgangen til TASSIMO Home Delivery Service til enhver tid uanset årsag.

10.3 Disse vilkår og betingelser og alle forhold vedrørende bestillinger på vores danske hjemmeside eller brug af vores TASSIMO Servicetelefon reguleres af dansk ret, og eventuelle tvister skal indbringes for de danske domstole.

11. Ansvar

11.1 Disse vilkår og betingelser fraskriver eller begrænser ikke ansvar for død eller personskade som følge af uagtsomhed, svig eller afgivelse af urigtige oplysninger eller ansvar, der i øvrigt ikke kan fraskrives eller begrænses i henhold til gældende lovgivning.

11.2 Forudsat at vilkåret i pkt. 12.1 er overholdt, er vi ikke ansvarlige for tab som følge af vores manglende overholdelse af disse vilkår og betingelser, som falder inden for følgende kategorier, uanset om et sådant tab skyldes vores misligholdelse:

11.2.1 driftstab;

11.2.2 omsætningstab;

11.2.3 mistede muligheder;

11.2.4 mistede besparelser;

11.2.5 tab som følgende af manglende disponering over penge;

11.2.6 tab af eksisterende eller fremtidige kontrakter;

11.2.7 datatab;

11.2.8 tab af goodwill og/eller

11.2.9 tab af omdømme.

11.3 Vi er ikke ansvarlige for evt. tyveri, tab eller beskadigelse af dine produkter, når disse er leveret til den angivne leveringsadresse.

12. Varemærker og ophavsret

12.1 Vi ejer alle rettigheder til design og oplysninger på vores hjemmesider, herunder den danske hjemmeside (www.tassimo.dk). Det er kun tilladt at printe dele af vores danske hjemmeside med det formål at bestille produkter på denne hjemmeside. Du må ikke anvende materialet på vores hjemmesider til noget andet formål.

12.2 "TASSIMO", "MARABOU", "GEVALIA" og "T DISC" er vores registrerede varemærker. Øvrige produktnavne på vores hjemmesider kan være registrerede varemærker, der tilhører andre organisationer, og som ikke må kopieres eller anvendes uden tilladelse fra disse.